Lauko reklama šių laikų pasaulyje

Interneto erdvei vis labiau užkariaujat ir reklamos rinką, skelbimai laikraščiuose ar reklaminiai plakatai atrodo kiek nuvalkiotas ir pasenęs dalykas. Tačiau tai toli gražu nėra tiesa. Gausybė įmonių, teikiančių klasikines verslo paslaugas, vis dar daug ir sėkmingai reklamuojasi stenduose miestuose bei didelių kelių pakraščiuose. Kaip ir seniau, taip ir dabar lauko reklama turi stiprią nišą, kuriai netrūksta nei pasiūlos, nei pasiūlos. Gal net yra atvirkščiai nei galima įsivaizduoti – lauko reklamos pastaruoju metu ir toliau daugėja. Stiprėjančioje konkurencinėje aplinkoje išlaidos reklamai daugelyje įmonių tik auga. Nemaža dalis tų išlaidų nukeliauja internetinių portalų savininkams. Tačiau ne ką mažesnė vis dar lieka ir tradicinės reklamos teikėjams. Lauko reklama, skelbimai laikraščiuose ir net skrajutės į pašto dėžutes niekur nedingo ir nežada dingti.

Lauko reklamaKodėl lauko reklama, plotų stenduose nuoma bei plakatai gatvėse niekaip neužleidžia vietos internetui? Priežasčių yra gana nemažai. Tačiau pagrindinis kriterijus labai aiškus. Jei tokia reklama pasiekia didelius srautus potencialių klientų, jei verslui tai yra naudinga, tai tokia tebegyvuos ir toliau. Panašu, kad kol kas šioje situacijoje niekas nesikeičia.

Dar vienas svarbus veiksnys, kodėl reklaminiai plotai miestuose ir jų pakraščiuose yra populiarūs, tai gerokai platesnis pasiekiamų potencialių klientų ratas. Internetu naudojasi toli gražu ne visi. Vis dar daugiau žmonių vaikšto miesto gatvėmis, važiuoja kur nors automobiliu, keliauja iš darbo į namus ar atvirkščiai. Lauko reklama pasiekia ir vaikus, ir senelius. Žinoma, palyginus su internetinėmis erdvėmis specifika čia skiriasi.

Lauko reklama ir ja besinaudojantys verslininkai taiko į platų vartotojų ratą. Jiems esmė yra dideli srautai, didelis reklamos pamatymų skaičius. Internete viskas kiek kitaip. Čia daug daugiau specializuotos, siauram vartotojų ratui skirtos reklamos. Jūsų naršyklės paieškos istorija reklamos agentūroms leidžia internete rodyti tik tokias reklamas, kurios galėtų būti aktualios būtent jums. Naršydami po automobilių forumus ar kelionių aprašymus jūs atitinkamai matysite arba su automobilių pardavimais bei priežiūra, arba su kelionėmis susijusias reklamas. Tokia specifika internete leidžia pasiekti kur kas tikslesnę reklamos auditoriją. Tuo tarpu reklaminiai stendai taikosi tiesiog į didelius srautus. Su kai kuriomis išimtimis.

Vienas puikus tokios išimties pavyzdys galėtų būti lauko reklama turistiniuose kurortuose. Miestai bei miesteliai, kur sezono metu keturi iš penkių sutiktų žmonių yra turistai, pasižymi labai specifine lauko reklama. Kaip jau spėjote pagalvoti, ji būna nukreipta į tuos pačius turistus. Viešbučiai, pramogos, kavinės bei restoranai. Tokie plakatai kurortuose leidžia pasiekti pagrinde tikslinę savo rinką. O tai tikrai nebūdinga tradicinei lauko reklamai.