Ekonomiško automobilio paieškos

Toyota Prius hibridasVairavimas yra neatsiejama kasdienybės dalis daugeliui mūsų. Kai kam tai – ir savotiška saviraiškos priemonė, dažniau ne tiek per patį vairavimą, kiek per išskirtinį automobilį. Pastaruoju metu, žmonėms sąmoningėjant ir protingėjant, puikavimasis automobilio ima atrodyti kaip neišsilavinusio žmogaus požymis, tad vis dažniau atkreipiamas dėmesys į praktinę automobilio svarbą. O šioje vietoje automobilio ekonomiškumas, tiek kuro sąnaudų atžvilgiu, tiek ir per eksploatacines išlaidas, toli gražu ne paskutinėje vietoje. Tad nieko keisto, jog ir Lietuvoje populiarėja mažieji automobiliai, daugėja vairuojančių hibridinius Toyota Prius, kai tuo tarpu dvidešimties metų senumo dyzeliniai automobiliai, besispjaudantys juodais dūmais – vis retesnis reginys mieste. Mūsų laimei, žinoma.

Bandant išsirinkti ekonomišką automobilį, į patį šį terminą galima pažiūrėti labai įvairiai. Visų pirma renkamės dydį. Pagal realius savo poreikius. Didelei šeimai ko gero bus daug naudingiau vairuoti miniveną, miesto visureigį ar net mikroautobusą, nei vienu metu šeimos parke turėti du vidutinius automobilius. Tačiau kuomet koks nors krosoveris perkamas kaip asmeninis automobilis vienam žmogui kasdien važinėti į biurą, greičiausiai į ekonomiškumą toli gražu neatsižvelgiama. Šioje vietoje puikiai nišą užpildo mažieji automobiliai – tokie kaip Toyota Yaris ar net dar mažesnis jo brolis Aygo.

Kitas aspektas, leidžiantis sutaupyti kelionėje į darbą ir namo nuosavu automobiliu – tai kuro rūšis. Benzinas žinomas kaip brangiausias kuras, kita vertus, įprastai benzininiai automobiliai pigesni bei reikalaujantys pigesnių eksploatacinių išlaidų. Lietuviai sėkmingai taupo diegdami dujų įrangą ar vairuodami dyzelinius automobilius. Tačiau vėlgi, šioje vietoje reiktų gerokai įvertinti ir pradines investicijas. Vis dažniau gatvėse zuja ir hibridiniai, benzinu ir elektra varomi automobiliai, bene dažniausias iš tokių – jau minėtas Toyota Prius. Tiesa, nors šis modelis kuro sąnaudomis prilygsta kai kuriems vien benzininiams mažiems automobiliams, vis tik yra gerokai galingesnis ir erdvesnis, o tai – papildomas vairavimo malonumas tuo pačiu ir taupant. Na ir lieka elektromobiliai, vis dar tikra retenybė Lietuvos keliuose, tačiau bent jau kuro sąnaudų atžvilgiu leidžiantys važiuoti pigiausiai. O akumuliatorių įkraunant tam skirtose aikštelėse – dar ir nemokamas.

Labai svarbu įvertinti ir su tiesioginėmis išlaidomis kurui nesusijusias sąnaudas automobiliui. Pradedant tiesiog jo kaina, baigiant patikimumu ir paprastomis, bet brangiomis smulkmenomis kaip padangų dydis. Vis tik automobilis – tai tokia sritis, kur kiekvienas renkasi asmeniškai, pagal savo supratimą ir įsivaizdavimą, poreikius ir norus, būtent todėl jų gatvėse ir matome tokį margumyną. Vienos tiesios nėra.